Vingstaffbloggen

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sarah - 26 oktober 2011 19:46

man får när man är borta hela dagarna och tjäar pengar.


I dag när jag åkte hem på min rast och skulle rasta hundarna såg det ut så här...

Gissa om jag var glad på en 30 min ras

     


Esther och Arga brukar ju ligga i badrummet när jag åker och  jobbar eftersom dom trivs på golv värmen men nu är det STOPP för det!!

Vi behöver toa pappret själva och inte i micro bitar!!!

Dessutom så har vi apret högt upp så jag fattar inte hur hon kommer åt det!!

Av Sarah - 26 oktober 2011 19:42

alla goda ben som finns uppe i korgen.


Om man hoppasr upp på buren så kanske man når...


 

Av Sarah - 24 oktober 2011 20:18

Så här ser vi ut när vi är på utställning jag och matte.


 

Av Sarah - 24 oktober 2011 20:12

Värnamo har vi fått.

Här är Harly som fyllt 6 mån den 21/10-11


Han har blivit en sådan fin kille och växt har han gjort.


     

Av Sarah - 24 oktober 2011 20:10

När hösten kommer ramlar äpplena ner och dom är goda.

Det går att leka med dom som en liten boll.


   

Av Sarah - 16 oktober 2011 19:26

I dag har vi varit på en ioffutställning med Esther och Arga.

Det var Argas första utställning och det gick super bra!

Jag är så stolt handler till mina flickor.


Arga som gick 4-6 mån blev BIR-valp och fick ett HP

Kritik:

Underbar stabilt o välkroppad tikvalp

Vackert huvud m välburnaöron.

Typisk överlinje för sin ålder bra bredd i front

Rör sig väl runt om

Härligt temprament


     

Esther gick det också jätte bra med!

Hon blev BIR, HP och BIG 1

Kritik:

Tik bra storl

Bra bredd i skalle önskar kraftigare nosparti

Oregelburna öron

Bra hals och rygg ngt hög i lenden

Tillräckliga vinklar runt om önskar bättre benstomme, veka mellanhänder

Rör sig bra från sidan.

*många med mig kanske inte håller med om detta han skrev men va tusan det är ju hans syn å hunden.

 

Det bästa av allt var  att Lee ställde "Barn med hund" för första gången.

Det gick ju super bra det med och Esther följde henne när jag till slut gömde mig.

Jag är SÅ stolt över mina tjejer!!!

   

Jag hade fått med Jenny med ½ syrran Tilly att ställa.

Bra träning dom är ju inte så vana som jag och Esther.

Dom hanmade som 2:a bästa tik.

Grattis till det Jenny och Tilly.

   

I slutet av utställningen i väntan på finalen så var alla tre flickorna trötta.

 


Av Sarah - 16 oktober 2011 19:20

Arga kan lätt bli rastlös på kvällarna och hon brukar antingen få sin aktivitetsboll eller så brukar vi ta en kort promenad runt kvarteret.

Denna gång fick hon testa på något nytt. Aktivitets brädan.


Det var lite knepigt innan hon kom på hur man gjorde sedan låssnade det.

   

Av Sarah - 14 oktober 2011 14:22

Det märks att "staffar" var råttjägare från starten i deras liv.


När Esther var i Argas ålder tog hon en sork i skogen och bet ihjäl och visade vad hon hade fångat.

Arga har en trasa som vi har köpt i form av en råtta. Det piper i båda ändarna.

Det är nog den 3:e i raden som dom har av den sortens leksaker och dom bara älskar!


Arga kom dragandes med den i går upp i sängen. Mattias tog den och pep under täcket.

Snacka om att gå igång!!!


 

Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards