Vingstaffbloggen

Alla inlägg under februari 2012

Av Sarah - 21 februari 2012 09:21

månaders valparna i dag!!!

Att tiden går så fort och alla växer så det knakar.


Grattis önskar vi er på eran dag i dag!



Fr v: Arga , Chica och Harley

 

Av Sarah - 19 februari 2012 14:35

solen var underbart men frukansvärt halt.


Hundarna bara älskade att få springa lösa.

Dom tävlade mot varandra. Dom for fram och tillbaka in och uit genom skogen.

 Esther fick upp ett nytt älgspår och drog iväg på egen utflyckt så hon fick vara kopplad en stund.

   


Jag  undrar vad det har varit för djur här och gjort detta.

Kanske en sån här...

   



Av Sarah - 19 februari 2012 10:10

Vi önskar mamma/mormor Wita grattis på sin födelsedag i dag.

Hon har hunnit bli 6 år.

GRATTIS GRATTIS!!!


 
Av Sarah - 19 februari 2012 10:02

Jag har aldrig varit med om att hundar tittar på tv och jagar solkatter.


Jag menar verkligen titta på tv! Springer det någon på tv eller rör sig snabbt så springer Arga fram och skäller på dom.

Det är ofta hon ligger i soffan hos oss och tittar. Hon lyfter på huvudet och följer det på tvn.

Inte tal om solkatterna, dom springer hon efter och jagar och skäller på.


 


Av Sarah - 12 februari 2012 19:40

I dag sken solen. Helt underbart!

Det var inte mer än 0:an ute.


Våra vänner Sandra och Niklas frågade om vi ville följa med och åka pulka.

Klart vi ville!

Vi packade in oss i bilen och köpte korv och bröd. Vi tog med oss lite ved.

Tyvärr så kunde inte hundarna följa men till backen för det är så mycket barn där som springer omkring.

Vi hade en toppen em med familjen Larsson/Ryberg.


                                           

När vi kom hem tog vi en redig promenad med hundarna i det sköna vädret.

Av Sarah - 12 februari 2012 19:12

I helgen var vi till Kvinnersta / Örebro på utställning-

Det blev en skräck upplevelse!

Lee kräktes i bilen pga att hon är så åksjuk. Hon hade fått tablett men den hjälpte tyvärr inte.


När vi kom till Kvinnersta så fanns det ingen stans att parkera och ingen visade vart vi skulle parkera heller.

Det var trångt och så mycket hundar så jag fick slag.

Tom Lee blev helt parallyserad och bara stod och tittade på allt folk.


Chuahurna hade fått ett eget ställe med en egen ring att vara på.

Vi alla andra med dom andra raserna fick trängas i ett litet ridhus med 6 ringar.

Det stod trimbord överallt och mäniskor och burar huller om buller.

Det var många hundar som hamnade i gruff tyvärr.

Absolut ingen organisation på denna utställning.


Esther och Arga blev så stressade så tom Esther muttrade lite.

Tur att jag känner mina hundar! Jag tog dom och åkte.

Finns inte en changs att jag ska ha med mig tok stressade hundar hem.

Jag hörde att det var fler än jag som stod över att ställa.


Vi åkte till Marieberg i stället och fikade och shoppade.


Kan ni se gången fram till ringen.... det kan inte jag iaf


   


Av Sarah - 12 februari 2012 18:35

så har det blivit mildare ute så man kan vara ute lite längre.

Vi passade på att gå i skogen som vi inte har gjort  om att vara på flera månader.

Dels har Esther dragits med en  sträckning och sedan har det varit så kallt.


Arga och Esther fick turas om att vara lösa.

Esther var överlycklig att få springa med sina pinnar lös. (jag vet att hundar måste vara kopplade n i skogen)


           


Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards