Vingstaffbloggen

Alla inlägg under juli 2010

Av Sarah - 18 juli 2010 09:06

I fredags så åkte jag flotte.

Det var inte så där jätte kul.

Jag hade ingen flytväst på mig heller men jag kan simma och jag fick inte gå nära kanterna.

  

  

Av Sarah - 12 juli 2010 09:03

Det har varit lite slött med promenader nu när det är så här varmt ute och inne.

I stället så har vi varit och badat nästan varje dag.

Jag hart fått lite träning när vi har badat.

Jag har fått simmat lite men jag tycker det är läskigt så jag gör det inte själv. Husse får bära ut  mig en bt så jag kan simma in till land själv.

     

       


Av Sarah - 6 juli 2010 09:10

Nu var vi Gränna. Vi kom dit på fredagen och skulle bo i stuga på Gränna strandcamping.

Det skulle vara utställning där.

 Det var 260 st staffar anmälda till den utställningen. Det blev Nordens största staffe utställning.

Matte hon var skeptisk och trodde attvi skulle åka ut på en 2:a.


Det var min halvsyrras matte också.

Dom var där med.


Men det gjorde vi inte. Vi kom båda till konkurens klassen. Våra mattar var jätte glada. Tyvärr så inga placeringar där.       


Det var jätte varmt den dagen(+32) så det gick åt massor av vatten och blöta handukar.

  


Här är halvsyrran Noowa inne i ringen med sin matte Nina.

Aj aj aj, man ska inte försöka slå på domaren Nina!!!  

     


Med oss var även en till halvsyster som heter Tilly.

Elviran kom för bi och hjälpte att ställa Tilly.

     


Vi skulle stanna tills på måndag så vi skulle få många stunder att leka på Noowa och jag. 


Efter utställningen så gick vi och badade.

Vi badade i massor. Det var verkligen skönt att få plaska i vattnet.

  


På kvällen då grillade vi tillsammans.

Då var även Tilly med, med sin familj

  


Mattes allra första staffe var där. Han är 13 år och heter Fridde.

Han var pigg och såg fräcsh ut tyckte matte. Hon hade ju inte sett honom på 10 år.

    


Klart att barnen var med på semestern.

Dom gillar också att bada så det var mycket bada med dom.

    





Av Sarah - 6 juli 2010 08:51

jag varit på semester.


Vi skulle åka till Vimmerby och gå på Astrid Lindgrens värld men det var alldeles för varmt så vi åkte till något som heter Lilla Landet i stället.

Det var små små hus och alla landskap i hela Sverige.

Vi skulle bara vara i Vimmerby en natt för att sedan åka till Gränna.


Dom hade gjort en liten sjö som jag kunde bada i.

Det var för varmt att göra något annat.


  

            


Sedan så åkte vi till ett ställe som heter Nossebadens camping. Där skulle vi bo.

Det låg vi en sjö så jag kunde bada där också.

Jag hade tom ett eget bad. Det gillade jag.

  

      

Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards