Vingstaffbloggen

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Terrierderbyt- Jönköping

Av Sarah - 22 november 2011 20:34

Nu har vi varit på terrier derbyt i Jönköping.

Det var kul.

Vi träffade våra vänner från danmark.

Dom hade varit på domar konferansen och visat upp sina hundar så dom hade inte så många att ställa.

Jag har frågat Alissa om hon ville ställa Arga för några månader sedan och det ville hon.

Fast Arga blev omöjlig och och Alissa fick ställa Esther.

Esther är väldigt lätt att ställa om man kan ställa.

Det gick super bra för Esther och Alissa.

Dom fick excellent men kunde gått längre omEsther inte var så tjock och skendräktig.

Jag är riktigt nöjd med dagen!


Nu ligger Esther i hård träning och bantning tills den 10 dec när vi ska till stockholm.


Arga gick det desto bättre för och blev 4:e bästa tik i 6-9 månader gruppen.


           


Vi hade vår busy uppfödare Matthias som hejarklack.

Ganska tomt utan Maria som fick vara hemma.

Medans vi väntade på "barn med hun" så passade Arga på att slappa lite i Mattias knä.

Ser ju rätt mysigt ut

 


Lee och Cajsa tog varsin hund och var med på "barn med hund"

Det gick bättre för Lee förra gången men å då hade hon ju Esther som kan redan.


 

Vår lilla Harley var där och jösses vad han har växt.

Klart han fick posa lite med matte Tatti.

     


Jag passade på att fota 2 av nordens, europas vackraste hundar.

Boggi och Belle som ägs av Angelic Staff

 

 


Tack för all hjälp Alissa med Esther  och tack för en riktig trevlig kväll Angelic Staff och Matthias.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 26 juli 2016 21:17


en liten som vill upp i knät och mysa

Av Sarah - 26 juli 2016 17:57

Fick några bilder dagen efter när valparna kommit hem     Escada- Lousie vår fodertik     Eriksson - Klumpen eller Elvis(är inte bestämt än tror jag)     Enzo - Enzo     Eskil - Ivan   Vi tackar alla för bilderna och vi...

Av Sarah - 26 juli 2016 17:50


Lika bra att sätta sig högt så Edgar inte kommer åt  

Av Sarah - 26 juli 2016 17:47


Små valpar får inte äta godis även fast dom vill  

Av Sarah - 26 juli 2016 17:43



Tji fick jag.  Trodde ju på allvar att Edgar skulle vara lite trött efter två dagar på jobbet. Jag är det iaf!       ...

Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards