Vingstaffbloggen

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Nordisk vinnare på Älvsjö

Av Sarah - 12 december 2011 17:26

I helgen var det årliga hundutställningenpå Älvsjömässan.

Vi har gjort det till en tradition att åka och hälsa på våra undebara uppfödare Maria och Matthias kvällen innan.

Detta år blev lika dant. Vi åkte i fredags och fick god mat och sällskap.

Vi har alltid mycket att prata om när vi kommer.  Det pratas,  hundar, uppfödning och barn.


Vi var i valet och kvalet om vi skulle ställa Etsher eftersom hon har varit halt i två veckor.



Mattias masserar Esther innan vi kryper ner för natten

 


Maria ställer minstingenav hundarna hos G-borg.

Irma henne gillar jag, hon har sdan vacker färg och är en riktigt goding. Hon skulle gärna få följa med mig hem

 

Jag bestämde mig för att vi skulle testa och ställa när vi endå var där.

Det var hård konkurans.

Vi åkte ut med ett Very Good. Jag är nöjd med det.

Efter vi hade ställt så fick Tina vår underbara hund massör klämma och känna lite på Esther.

Esther markerade på lika olika ställen på båda benen.

Hon tyckte att det skullle bli koppel vila och värmekudde.

När vi kom hem senare på kvällen så värmde vi vete kudden för hon hade ju varit igång den dagen


Nu ska ni fär höra. Dage efter tänkte vi att nu är hon jätte halt men helt otroligt hon haltade inte ett dugg och har inte gjort sedan i lördags!

Jag fattar inte vad som hände när Tina klämde på Esther. Var det något som satt i klämm?

Jaaaa, det finns änglar!!!


Tack snälla Maria, Matthias och Tina för en super trevlig helg och utställning!

 
 
Tina

Tina

12 december 2011 21:54

Hahaha, jaa du, magic hands kanske... Jag är glad att hon mår bra den lilla busen :0)

http://www.tinric.com

Sarah

12 december 2011 22:03

Det går du verkligen! Jag är också så glad och tacksam! Tack snälla snälla Tina!!!

 
Ingen bild

maria

13 december 2011 16:36

Hejdär,
tack själva- d var skoj att ses!
blir väl snart igen gissar jag :-)
kram

Sarah

21 december 2011 18:31

Det är klart vi ska ses snart igen!
Det blir om inte annat till årsmötet =)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 26 juli 2016 21:17


en liten som vill upp i knät och mysa

Av Sarah - 26 juli 2016 17:57

Fick några bilder dagen efter när valparna kommit hem     Escada- Lousie vår fodertik     Eriksson - Klumpen eller Elvis(är inte bestämt än tror jag)     Enzo - Enzo     Eskil - Ivan   Vi tackar alla för bilderna och vi...

Av Sarah - 26 juli 2016 17:50


Lika bra att sätta sig högt så Edgar inte kommer åt  

Av Sarah - 26 juli 2016 17:47


Små valpar får inte äta godis även fast dom vill  

Av Sarah - 26 juli 2016 17:43



Tji fick jag.  Trodde ju på allvar att Edgar skulle vara lite trött efter två dagar på jobbet. Jag är det iaf!       ...

Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards