Vingstaffbloggen

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Sarah - 11 januari 2012 15:52

Maxen drog på sig nån åkomma och fick 40 graders feber dagen innan skolan började. Han har det fortfarande Han är rätt besviken att han inte kom iväg till skolan. Arga är rätt glad att hon har någon att mysa med.



Av Sarah - 11 januari 2012 15:48

hann vi med i helgen av Maxens rum.

Arga har nämligen en förmåga att gå upp och hämta leksaker i hans rum och bita sönder dom.


Före


Efter

 



Av Sarah - 11 januari 2012 15:44

tydligen på sin mormor fick jag reda på.

Hon gillar också att ligga så här på konstiga sätt.


 
Av Sarah - 11 januari 2012 15:29

åkte vi till Trosa och häsade på Mattias morfar. som är rätt dålig.

Det var ju ingen rolig visit tyvärr. Morfar var hängig och var tyvärr orkade han bara vara vaken några minuter åt gången.

Esther och Arga var med eftersom vi hälsade på Mattias mormor.

I vanliga fall så brukade hundarna få följa med och hälsa på morfar men jag fick för mig att han inte orkade och hade rätt.

Det är rätt trevligt att få ta med sig hundarna till älderboendet. Det borde vara fler ställen som det var så inom älderomsorgen. Gamlingarna blir så glada när hundarna kommer och berättar hela sina djurhistorier.

 


På kvällen när vi kom hem så var vi rätt trötta i huvudet.

Tydligen inte bara vi människor. Esther sitter och kollar på staffinfo.se men hon sitter och somnar.

 


Arga var med trött. Hon bäddade iordning i sängen så hon kunde lägga sig. Haha, hon orkade inte ens hålla örat rätt.

   


Av Sarah - 11 januari 2012 15:21

var vi lite trötta och avslagna

Det blev en heldag i soffan med Ivanhoe.

Fast det hände mer saker...

 


Arga böjade löpa.  Hon är en stor flicka nu!

 


 
Av Sarah - 11 januari 2012 14:55

blev vi med bjudna av grannarna till badhuset och sedan vidare hem till dom.

Perfekt tänkte jag, nära och bra hem när det är dags för fyrverkerierna.

Jag skulle vara hemma till kl 23 eftersom jag inte vet hur Arga reagerar.


Det var jätte trevligt och jag hade svårt att slita mig där ifrån när klockan började närma sig .

Såg här såg det ut på 12-slaget.

           

Detta är Maxen som jag så klart inte hann med att fota förän han var i vattnet.

 

Vi hade inga raketer denna gång och det har vi inte haft nån gång på alla år vi har haft hund hemma.

Jag köpte lyckt"lanternor".

  

Jag, Estgher och Arga intog soffan när det börja smälla ute. Ingen av hundarna reagerade på smällarna. De är skönt det att veta att dom inte bryr sig.

   

   




Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards