Vingstaffbloggen

Alla inlägg under augusti 2015

Av Sarah - 28 augusti 2015 21:37

Vi hittade en liten igelkotts bebis som så jätte förvirrad ut.
Vi kunde ju inte bara lämna den dör mitt i ett kors.
Den fick följa med oss hem.
Den fick bo hos oss ca en vecka från rekommendationer av viltvårdaren.
Jag gör gärna inte om det om jag inte måste. Den fick bo i vår hamsterbur.
Det luktade pyton och fullt med flugor.
Han blev inte så glad över att få flytta ut i skogen.
Dagen efter utsläpp så gick Lee dit och kollade om den gått iväg. Då kom den knallandes på vägen och var inte ett dugg skygg. Den kröp upp på Lees tröja och bäddade in sig.
Vi släppte ut den igen.

Av Sarah - 28 augusti 2015 21:29

I år firade vi 13-årig bröllopsdag.
Det är en låååång tid.
Många av mina/våra vänner byter partner men inte vi

Av Sarah - 28 augusti 2015 21:01

Lee har ju fått sitt hästintresse av farfar. Hon satt redan på Pinnen sim tvååring.
Nu när farfar gick bort helt oväntat så lämnade han Pinnen åt oss.
Vi har funderat fram och tillbaka hur vi ska göra med honom om vi ska ha han kvar eller ska ridskolan få ha honom i sin verksamhet.
Vi ska iaf fall behålla honom för det är ju det Mattias har kvar av sin far.
Pinnen är att se Krister fast i hästform.
Lika envis och tvär i bland
Solan bara älskar honom.

Av Sarah - 28 augusti 2015 20:53

inte riktigt som vi tänkt oss.
Helt plötsligt går Mattias pappa bort.
Hur är det möjligt! Varför han, han som var sån stark människa.
Helt otippat!
Jag kan komma på mig själv sitta och tänka på Krister att jag ska ringa han och skvallra om alla bönder eller bara fråga om råd.
Han var som om han var min pappa med. Han hjälpte mig i vårt och torrt. Körde hit, hämta där. Kunde alltid munhuggas lite med han. Han visste precis hur han skulle få mig irriterad precis som om han var min far.
Jag saknar Krister farfar väldigt mycket.
Nu vet jag isf att han har det bra där han är och att bröderna tar hand om varann.
Vi hade en fin och stillsam ceremoni för dom närmsta.
Sara våran vän sjöng och hon är så duktig. Vi hade plockat egna blommor och gjort blomsterarrangemang.
Lite ovanligt och speciellt men minnesvärd begravning.

Av Sarah - 28 augusti 2015 20:42

Nu har Lee gjort sin första tävling.
Hon var riktigt taggad och lagt ner mycket träning.
Tyvärr så gick det inte hela vägen igenom.
Dom gick omkull. För lite krut i svängen och Solan orkade inte riktigt hoppa och snubblade.
Här är iaf en bild som hamnade i tidningen på ekipaget

Av Sarah - 28 augusti 2015 20:36

då har man fyllt år igen då!
Det blev en myskväll med god mat och paket.
Jag fick en egen solstol och ett parasoll. Tyvärr så har jag inte kunnat använda det så mycket i sommar.
Här är mina fina pojkar som hjälps åt att fixa ihop allt

Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards