Vingstaffbloggen

Alla inlägg under september 2010

Av Sarah - 18 september 2010 17:53

I dag tog husse fram min bräda.

Det var jätte länge sedan jag såg den.


Den är ju lätt som en plätt.

Det rycktas om att jag ska få en ny i dec när vi åker på utställningen i Stockholm.

Hoppas på en lite svårare då.

  

Av Sarah - 18 september 2010 09:55

Den 27/9 ska jag röntga höfter, armbågar och ögonlysas.

Det bästa är att några av mina kullsyskon kommer också bli röntgad på samma dag.

Några av mina andra kullsyskon är redan röntgade så hela kullen kommer att vara röntgade.


  

Av Sarah - 18 september 2010 09:35

Inte är det påsk nu?


Man kan ju undra....


  

Av Sarah - 17 september 2010 12:02

Min ½ syster har varit halt ett tag och hon har fått medicin men det verkar som veterinären inte riktigt vet vad det är.


Hon är inne på sin andra omgång medicin runda.

Jag blir så ledsen när mina syskon inte mår bra.


Hoppas att hon blir bra snart  och slipper medicinen.

Krya på dig syrran!!!

  

Av Sarah - 11 september 2010 15:18

I dag har vi varit till Sofiero.

Det var internationell hundutställning.


Vi skulle träffa dels Adonis och kennel Strålande Staffar men det bästa av allt var att lilla Ara(Garpenborg´s Ellis) var där.

Fast så liten var han inte längre och vilken fin kille han har blivit.


Ha var jätte duktig han blev BIM i valpklassen. Vi tyckte att han skulle bli BIR.

    


Sedan har vi snygge Adonis. Han fick en slät 1:a. Jag tyckte han kunde fått bättre.

  


Och så kommer jag....

Jag blev 4:e bästa tik i unghundsklassen och fick et HP. Det var första gången vi tävlade i unghundsklassen. Matte blev jätte glad för placeringen

  


  





Av Sarah - 9 september 2010 22:41

I kväll har vi varit och hälsar på en kennel här i Skåne.


Ev ska det bli min tilltänkta hane.

Han var jätte fin och matte blev jätte kär i honom.

Han har alla linjer som matte vill ha i sin kennel.


Han blev jätte kär i mig. Jag luktar nog löp fast jag har slutat löpa för 2 veckor sedan.

    


Här är jag med hussen Stefan och Adonis

  

  


Dom hade en valp som heter Trubbel. Vi lekte och jag fick leka mamma en stund för han var riktigt busig 

  

Av Sarah - 8 september 2010 11:08

I går när vi gick förbi granne så tyckte matte synd om deras hund medans dom jobbade så vi tog med honom på promenaden till skolan och sedan skulle han vara hemma hos oss.


Vi gick en långis ner på samhället efter vi lämnat barnen i skolan.

Ville han följde med.


När vi kom hem då var vi trötta men Ville ville inte riktigt ta det lugnt.

Han sprang omkring  här och luktade.

Men helt plötsligt så blev matte arg och hämtade skurmoppen.


Då har Ville kissat inne. Det var inte bara en gång på ett ställe det var på alla hörn och ljuslyktor som stod på golvet.

Matte sprang här som en tok och torkade och svor över Ville Pille Piss Nisse.


När Villes lillmatte kom hem så fick hon komma och hämta honom för nu ville matte inte torka mer kiss.


Ville gillade och ligga i min bur som jag inte gillar att vara i.

Haha, han tom kissade på buren.


  

Av Sarah - 4 september 2010 20:46

eftermiddag i skogen med en gentleman.


Det var riktigt trevligt och kul.


Charlie är 10 år och gillar att vara i skogen. Han älskar pinnar och stockar.

Jag försökte mig på några pinnar men jag tyckte inte att det var så jätte kul.


När vi kom hem efter flera timmar och fika i skogen så var vi jätte hungriga.

Vi fick mat som smakade smaskens.

Sedan satte vi oss i soffan och tog det lugnt ett tag.


 

Challe blev visst lite trött efter maten och vilade sig en stund

  

Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards