Vingstaffbloggen

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sarah - 18 oktober 2012 18:17

I dag åkte jag och Sandrah till kennel Garpenborg för att para Esther.
Lite spännade vi åkte solokvist.
Allt har gått kanon fast först fick vi lite motgång.

Min pappa blev sjuk och blev inlaggd på Eskilstuna i dag.
Egentligen så skulle Åse åka till Göteborg och träffa sina systrar men hon sköt upp det en dag.

Om Åse hade åkt i morgon så hade vi inte haft någon stans att sova fredag till lördag.
Det hade ju varit lite knepigt att sitta och åka fram och tillbaka.
Det löste sig till sist iaf.
Sedan glömd jag mitt visakort hemma det var ju mindre bra.
Jaja sådant som händer.

Lilla Harry var med i dag och visade upp sig. Han blev väldigt omtyckt av Maria min uppfödare och Liza som har Esthers mamma.

I morgon ska vi ta mamma pappa barn bild.
Ska bli kul.

Vi passade på att ha lite valpmys och kollade in Marias och Matthias nya tillskott av rasen japansk terrier.

Av Sarah - 12 oktober 2012 14:04

Folk måste ju skratta åt oss när vi är ute och går med 4 hundar. Det är hundar överallt och kopplena är trasslade, vi snubblar över hundar och en löptik mitt i allt.

Det ser nog värre ut än vad det är.
Det viktigaste är att vi har roligt och får lite träning.

Av Sarah - 11 oktober 2012 18:10

Nu har Harry blivit 4 mån och det är då livet just börjar för en liten kille som han.

- Han har två pungkulor på rätt plats
- Hans första utställning väntar runt hörnet
- Han är intresserad av trosskydd men dock inte av löp än tack och lov

Av Sarah - 10 oktober 2012 14:32

Harry för det är hans första namnsdag i dag.

Jag får väl helt enkelt bjuda honom på rulltårta även fast han snodde min macka i morse.

Grattis min lille plutt!

Av Sarah - 10 oktober 2012 14:29

Då var det dags igen för parning.
I min beräkning så skulle Esther löpa i december men hon satte igång i helgen som va i stället.
Det gör inte mig något. Visst det blev några ändringar i planeringen.

Jag skulle åka till Stockholm och hjälpa till i rasmontern men då beräknas nedkomsten för valparna.
Så det blev inget där.

Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards