Vingstaffbloggen

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Öland del 3

Av Sarah - 8 september 2013 20:55

Nu kom det tråkiga - hemgång.
Jag trivdes där på Böda Sand.
Perfekt promenad vägar och skog att strosa i.

Men först hann hundarna ha lite röjröj innan vi städade stugan och packa in i bilen

Så nu var det dags för avfärd och sakta närma sig hemmet.
Först så stannade vi på Solidens slott men det hade inte hunnit öppnat

Innan det öppnade så hittade Max och Lee några linbanor som de kunde roa sig med innan öppning.
Jag roade mig med att fota konstiga saker och hittade denna fillur. Om det är någon som vet vad denna snigelart är så får ni gärna berätta och varför den är orange.

Vi passade på att prova öländska kroppkakor.
Jag har ätit kroppkakor förut men Max och Lee har aldrig gjort det och Mattias smakade med.
Mattias gillade det inte men barnen gjorde det konstigt nog

Vi kollade in gamla Borgholms slottsruin.

Passa på att fota barn med hundar.
Inte lättaste att få alla vara stilla och kolla in kameran

Då var det dags för Ölands bron och en sväng till Kalmar

Vi åkte förbi Tjorven igen och hämtade upp några plantor som Iris ville bli av med och jag ville ha.
Tjorven hade sin kompis Esther där som är även granne
Det var ju inte vår Esther precis men trevlig var hon

Då var vi hemma och bilen är urpackad och tvätten är nerburen i källaren och Arja är hämtad från farmor och farfar.
Tack för ni tog han om våran lill tjej
Nu sover våra vovvar gott i soffan en tuff helg

Summa summarum en trevlig helg på Böda Sand och vi ses om 2 år igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 26 juli 2016 21:17


en liten som vill upp i knät och mysa

Av Sarah - 26 juli 2016 17:57

Fick några bilder dagen efter när valparna kommit hem     Escada- Lousie vår fodertik     Eriksson - Klumpen eller Elvis(är inte bestämt än tror jag)     Enzo - Enzo     Eskil - Ivan   Vi tackar alla för bilderna och vi...

Av Sarah - 26 juli 2016 17:50


Lika bra att sätta sig högt så Edgar inte kommer åt  

Av Sarah - 26 juli 2016 17:47


Små valpar får inte äta godis även fast dom vill  

Av Sarah - 26 juli 2016 17:43



Tji fick jag.  Trodde ju på allvar att Edgar skulle vara lite trött efter två dagar på jobbet. Jag är det iaf!       ...

Presentation


Välkommen till Vingstaffbloggen.
Här kan du följa oss i vår vardag

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Gästboken

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards